Mereka Ialah Lagenda..

| |
Saat aku menerima tugasan yg diberikan Dr.Mawar aku sudah terfikir akan watak yang bakal aku garapkan di dalam cerpenku bersesuaian perwatakan yang dimiliki oleh Hang Tuah...Hang Tuah merupakan lagenda di Alam Melayu yang tidak pasti akan kewujudannya...Namun beliau menjadi ikon kepada semangat dan kepahlawanan org Melayu hingga kini..

Kenapa tidak Hang Tuah juga di angkat sebagai ikon kepada masyarakat didalam cerpen ku nanti berdasarkan semangat, kegigihan, kesetiaan, pergorbanan, dan pencapaian beliau berserta persoalan yang lain.

Aku melihat sukan merupakan skop yang terbaik untuk aku berfantasi lalu mengangkat serta
mengetengahkan sifat dan sikap Hang Tuah untuk menjadi ikon dan kebanggaan kepada masyarakat tempatan lalu megah di mata dunia..di dalam cerpenku nanti bakal aku
ceritakan mengenai pelbagai persoalan berdasarkan keagungan Hikayat Hang Tuah itu sendiri.


Dalam fikiran ini masih bermain2 sukan yang bakal mengangkat dan mencorak 'Hang Tuahku'









0 ulasan:

Catat Ulasan